کد خبر : 208764
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷

۲۰۰ هکتار ذرت دانه‌ای در قزوین به شکل قراردادی کشت شد

۲۰۰ هکتار ذرت دانه‌ای در قزوین به شکل قراردادی کشت شد

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن جلیلوند با اعلام این خبر گفت: مجموع برنامه کشت این محصول برای سال زراعی جاری ۴۰۰ هکتار بود. مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار کرد: کشت قرادادی یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود که موجب ساماندهی به کشت محصولات اساسی

۲۰۰ هکتار ذرت دانه‌ای در قزوین به شکل قراردادی کشت شد

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن جلیلوند با اعلام این خبر گفت: مجموع برنامه کشت این محصول برای سال زراعی جاری ۴۰۰ هکتار بود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار کرد: کشت قرادادی یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود که موجب ساماندهی به کشت محصولات اساسی شده و حذف واسطه‌ها و تضمین درآمد کشاورزان را با خود به دنبال خواهد داشت.

جلیلوند با بیان اینکه کشاورزی قراردادی موجب ثبات در تامین و تولید محصولات استراتژیک و مهم می‌شود، گفت: با توسعه کشت قراردادی، کشاورزان خرده مالک به شکل سازمان یافته تری مورد حمایت قرار می گیرند و دغدغه تامین مالی نخواهند داشت.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه قزوین در اجرای کشاورزی قراردادی از استان های پیشگام کشور به شمار می رود، اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از کشت گندم و ۷۰۰ هکتار کشت چغندر قند نیز به شکل قراردادی انجام شده است.

وی اضافه کرد: کشت دانه های روغنی شامل کلزا و کامیلنا در استان قزوین نیز امسال به شکل قراردادی انجام شد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار زمین کشاورزی است و بیشترین حجم کشت محصولات زراعی در آن نیز به محصولات علوفه ای و گندم اختصاص دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها