کد خبر : 174507
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

۵۵۹ مبتلا به کرونا در فارس بستری هستند

۵۵۹ مبتلا به کرونا در فارس بستری هستند

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اکنون ۵۵۹ مبتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی و بیمارستانهای فارس بستری هستند. دکتر سید روح الله حسینی جمعه اول اسفند به خبرنگاران گفت: از کل بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس، ۹۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخشهای مراقبت ویژه بستری هستند. وی با

۵۵۹ مبتلا به کرونا در فارس بستری هستند

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اکنون ۵۵۹ مبتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی و بیمارستانهای فارس بستری هستند.

دکتر سید روح الله حسینی جمعه اول اسفند به خبرنگاران گفت: از کل بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس، ۹۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخشهای مراقبت ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه چهار هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون جان خود را از دست دادند، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۲۱۴ نفر اعلام کرد.

حسینی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۲۵ هزار و ۴۹۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۷۳ هزار و ۸۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۸ هزار و ۸۷۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۴۶۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۵ هزار و ۵۴۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۵۵۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۱۶۷ هزار و ۷۲۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی با اشاره به روند افزایشی آمار ابتلا به کروناویروس و موارد بستری میتلایان به کووید۱۹ در بیمارستان های استان، تاکید کرد: بیاییم با بیشتر جدی گرفتن دستورات بهداشتی در برابر کروناویروس مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضرر، به دام این شکارچی سلامت قرن نیفتیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها