کد خبر : 70175
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹

بروکراسی اداری بانک‌ها برای فعالان اقتصادی نفس‌گیر است

بروکراسی اداری بانک‌ها برای فعالان اقتصادی نفس‌گیر است

 عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران با نفس‌گیر خواندن بروکراسی اداری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی، گفت: مشتری‌مداری حلقه مفقوده نظام بانکی ایران است. کیوان کاشفی در نشست فعالین اقتصادی کرمانشاه با معاون شعب بانک ملی ایران که امروز (۱۸ شهریور) برگزار شد با اشاره به قدمت و جایگاه بانک ملی ایران و

بروکراسی اداری بانک‌ها برای فعالان اقتصادی نفس‌گیر است

 عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران با نفس‌گیر خواندن بروکراسی اداری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی، گفت: مشتری‌مداری حلقه مفقوده نظام بانکی ایران است.

کیوان کاشفی در نشست فعالین اقتصادی کرمانشاه با معاون شعب بانک ملی ایران که امروز (۱۸ شهریور) برگزار شد با اشاره به قدمت و جایگاه بانک ملی ایران و همکاری که عمده فعالین اقتصادی بزرگ و خرد با این بانک دارند، افزود: این امر سطح توقع از بانک ملی را بالا برده و مسئولیت این بانک را سنگین‌تر کرده است.

وی ادامه داد: البته اکنون تعامل فعالین اقتصادی با بانک‌ها دچار پیچیدگی و مشکلاتی شده که توقع داریم اقداماتی برای تسهیل‌گری در این زمینه صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه به بیان مهمترین چالش‌های فعالین اقتصادی با بانک‌ها و انتظاراتی که از نظام بانکی کشور وجود دارد اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مهمترین چالش‌های ما محدودیت سقف اختیارات شعب استانی خصوصا در زمین پرداخت تسهیلات است.

کاشفی معتقد است، اینکه ارائه تسهیلات و خدمات در شعب استانی به نظرات مدیران بانک‌ها در مرکز گره بخورد پسندیده نیست و باعث درهم تنیدگی امور و افزایش بروکراسی خواهد شد.

وی سپس از نفس‌گیر بودن بروکراسی اداری بانک‌ها گلایه کرد که یکی از عوامل مهم سخت شدن فضای کسب و کار کشور است.

به گفته عضو هیات رییسه اتاق ایران، گاهی یک فعال اقتصادی برای اخذ تسهیلات بانکی مجبور است بیش از ۴۰ فرایند و مرحله را طی کند.

کاشفی با بیان اینکه فعالین اقتصادی بانک‌ها را با مدیران تسهیل‌گر آن می‌شناسند، خاطرنشان کرد: هر بانکی که مدیر تسهیل‌گر داشته باشد سرمایه‌ها را به سمت خود جذب می‌کند و بانکی که مدیر سخت‌گیر دارد شاهد خروج سپرده‌های سرمایه‌گذاران خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم مشتری‌مداری در بانک‌ها، گفت: متاسفانه امروز تکریم ارباب رجوع و فعالین اقتصادی به حلقه مفقوده نظام بانکی ایران تبدیل شده است.

چالش دیگری که رئیس اتاق کرمانشاه به آن اشاره کرد نظر کارشناسان بانکی برای ارائه خدمات و تسهیلات به فعالین اقتصادی بود و افزود: گاهی نظر یک کارشناس بر تمام روند کارها سایه انداخته و جلوی پیشرفت کارها را می‌گیرد.

کاشفی همچنین از یکساله بودن مهلت تسهیلات سرمایه در گردش به عنوان چالش بانکی دیگر فعالین اقتصادی یاد کرد و گفت: چرا فردی که ۲۰، ۳۰ سال سابقه کار اقتصادی دارد و چندین سال با خوش حسابی سرمایه در گردش دریافت کرده، اول هر سال نیازمند تمدید همه اسناد و بازگرداندن سرمایه در گردش است.

وی تاکید کرد: تقاضا داریم یکبار برای همیشه تابو یکساله بودن سرمایه در گردش شکسته شود.

عضو هیات رییسه اتاق ایران خواستار تعریف مسیر VIP برای فعالین اقتصادی خوشنام شد تا سرمایه در گردش حداقل برای این گروه دو یا سه ساله شود.

کاشفی همچنین خواستار همکاری بیشتر صرافی های بانکی برای تعاملات بین‌المللی فعالان اقتصادی شد و عنوان کرد: بانک ملی از گذشته در زمینه تبادلات ارزی و گشایش LC پیشگام بوده و اکنون تقاضای همکاری بیشتری از سوی این بانک داریم.

وی گفت: امروز اکثر صرافی‌ها به واسطه شرایط تحریم‌ها مجبورند با چند واسطه‌ کار کنند که این امر گاهی برگشت پول فعالان اقتصادی را با چالش مواجه می‌کند و از همین رو تقاضای همکاری بیشتری از سوی صرافی‌های معتبر بانک‌ها را داریم.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها