کد خبر : 7631
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱

سومین فاز مشاغل خانگی جهاددانشگاهی قم این گونه شکل گرفت

سومین فاز مشاغل خانگی جهاددانشگاهی قم این گونه شکل گرفت

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم گفت: ۵۲۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در استان قم به بازار اتصال پیداکرده‌اند. یاسر شریفی، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم، در آستانه چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی قم، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در فاز سوم طرح ملی

سومین فاز مشاغل خانگی جهاددانشگاهی قم این گونه شکل گرفت

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم گفت: ۵۲۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در استان قم به بازار اتصال پیداکرده‌اند.

یاسر شریفی، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم، در آستانه چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی قم، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شناسایی پیشران‌ها، عقد قرارداد با پیشران‌ها، برگزاری جلسات و اتصال به بازار متقاضیان به پیشران‌ها و صاحبان تولید و کسب‌وکارها و برندهای مختلف استانی و ملی، بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی و مشاوره‌های لازم به پیشران‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پس ارائه آموزش و مهارت‌های لازم در سطوح مختلف به متقاضیان با عقد تفاهم ‌نامه و هماهنگی‌های انجام ‌شده با پیشران‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی متقاضیان به بازار اتصال پیدا می‌کنند.

شریفی افزود: پیشران‌هایی که در این طرح همکاری می‌کنند علاوه بر تأمین مواد اولیه برای متقاضیان، وظیفه فروش و بازاریابی هم دارند و بدین ترتیب متقاضیان مشاغل خانگی دغدغه فروش و بازاریابی محصولات خود را ندارند و با ارائه مشاوره‌های انجام‌شده به آن‌ها سعی در افزایش کیفیت محصولات تولیدی دارند.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم بیان کرد: علاوه بر اتصال به بازار، جهاد دانشگاهی نیز به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و تسهیلگر مداخلات توسعه‌ای را برای کسب‌وکارها و پیشران‌ها و متقاضیان انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در استان قم توانستیم زنجیره ارزش در این نوع کسب‌وکارهای خانگی را ایجاد کنیم و با شبکه ‌سازی که در طرح صورت گرفت سطح تعاملات میان تأمین‌ کنندگان مواد و اولیه و تولیدکنندگان و بازار را افزایش یافت.

وی اظهار کرد: کمک به حضور در نمایشگاه و نیز کمک به راه اندازی مکان بازارها و ایجاد صفحات مجازی برای فروش محصولات متقاضیان در فضای مجازی نیز از دیگر اقدامات فاز سوم این طرح است که متقاضیان از این مزیت نیز می‌توانند بهره لازم را ببرند.

شریفی گفت: تاکنون ۱۰ شبکه در حوزه کسب‌وکارهای خانگی در این طرح شکل گرفته و تعداد ۵۲۰ نفر از متقاضیان در ۱۵ رسته شغلی با همکاری پیشران‌های طرح به بازار اتصال پیدا کرده‌اند و مشغول فعالیت شده‌اند.

شایان ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعهاون کار و رفاه اجتماعی با اجرای جهاد دانشگاهی در ۳۱ استان در کشور در حال اجرا است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها