کد خبر : 209259
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱

سرور ابری چیست؟

سرور ابری چیست؟

به طور کلی سرورها، سیستم‌های قدرتمندی هستند که برای نگهداری و نیز اشتراک‌گذاری حجم بزرگی از داده‌ها طراحی شده‌اند. این سیستم‌ها و قابلیت‌های پرشماری که دارند، ‌سبب ترغیب بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و متوسط و به طور ویژه آن دسته از شرکت‌ها که اطلاعات محرمانه و یا بسیار مهم دارند، می‌شوند. اما قبل

به طور کلی سرورها، سیستم‌های قدرتمندی هستند که برای نگهداری و نیز اشتراک‌گذاری حجم بزرگی از داده‌ها طراحی شده‌اند. این سیستم‌ها و قابلیت‌های پرشماری که دارند، ‌سبب ترغیب بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و متوسط و به طور ویژه آن دسته از شرکت‌ها که اطلاعات محرمانه و یا بسیار مهم دارند، می‌شوند. اما قبل از هرچیزی باید بدانیم سرور ابری چیست ؟

علاوه بر هزینه‌ای که باید برای خرید سرورها پرداخته شود، نگهداری از آنها و برخی از خدماتی که نیاز دارند نیز با هزینه همراه است و از همین رو شرکت‌ها باید پیش از اقدام برآورد‌های لازم را داشته باشند. برآوردهایی از قبیل آنکه چه سیستمی، چه نوع سروری از قبیل سرور ابری یا سرور مجازی ابری و با چه قدرتی نیاز دارند.

تفاوت سرور مجازی و سرور ابری چیست؟

تنها تفاوت سرور مجازی و سرور ابری در این است سرور مجازی بر یک بستر فیزیکی که بر بستر رایانش ابری اجرا می‌شود، قرار دارد. پیش از این سازمان‌ها برای اجرا و میزبانی نرم‌افزارهای کاربردی، پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌هایشان چاره‌ای جز استفاده از سرورهای فیزیکی (اختصاصی) نداشتند.

اما با پیدایش و شکل‌گیری فضاهای ابری و قابلیت‌هایی که به ارمغان آورد، خرید سرور ابری با اقبال بیشتری رو به رو شد؛

سرورهای ابری مزایایی به دنبال دارد، از جمله :

  • امنیت بیشتر: یکی از مواردی که در مورد سرور ابری مجازی اهمیت پیدا می‌کند امنیت آن است. ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری امنیت سرویس‌های خود را در قبال حفظ و نگهداری از داده‌های مشتریان خود تضمین می‌کنند.

  • هزینه‌ی کمتر: هرچه هزینه تهیه یک سرور اختصاصی بالاست، هزینه‌ی سرور ابری مجازی به مراتب کمتر است و صرفه اقتصادی بیشتری ایجاد می‌کند. چرا که برای استفاده از آنها نیاز به تهیه سخت افزار، نرم‌افزار و امکانات شبکه‌ای خاصی نیست.
  • قابلیت اطمینان : سرورهای ابری بر مبنای استفاده خودکار و هماهنگی بین دیتاسنتر‌های مختلف عمل می‌کنند. به طوری که در صورتی که در یکی از دیتاسنترها اختلالی پیش بیاید، بار این دیتاسنتر به دیگر دیتاسنترها منتقل می‌شود. لذا محدودیت دسترسی بروز پیدا نخواهد کرد.
  • انعطاف‌پذیری بالا: با استفاده از سرور ابری، امکان افزایش پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی بسیار بالاست و کاربران می‌توانند در هر موعدی که احساس نیاز کردند پهنای باند یا فضای ذخیره‌سازی خود را افزایش دهند.

نکات مهم در خرید سرور مجازی ابری

شرکت‌ها برای خرید سرور مجازی ابری باید به ویژگی‌های مختلفی توجه داشته باشند، از جمله اینکه :

تعیین نیازها و الزامات

برای هر شرکت و سازمانی لازم است پیش از خرید سرور ابری، نیازها و الزامات خود را به دقت بررسی کنند. چرا که باید مشخص شود که چه نوع برنامه‌ها و سرویس‌هایی را در حیطه‌ی کار خود لازم می‌دانند و چه منابعی مانند پردازنده، حافظه، فضای دیسک، پهنای باند و … مورد نیاز است. در این راستا یکی از قابل اعتماد‌ترین سرورها و نیز محبوبترین‌ها، بهترین سرورهای ماین کرافت هستند.

نکات مهم درباره انتخاب نوع سرور

پس از نیازسنجی و برآورد امکانات مورد نیاز، لازم است تعیین شود که در میان انواع سرورها از قبیل سرور ابری، اختصاصی، مجازی ابری چه نوع سروری مورد نیاز است. انتخاب سرور مجازی ابری به سبب کاهش هزینه‌ها می‌تواند انتخاب مقرون به صرفه‌ای باشد.

انتخاب ارائه دهنده سرور ابری

در گام بعد لازم است این انتخاب صورت پذیرد که ترجیح می‌دهند خدمات سرور را از کدام شرکت دریافت کنند. بی‌شک سابقه و اعتبار شرکت ارائه‌دهنده در این انتخاب نقش مهمی دارد. ارائه دهنده باید دارای تجربه، قابلیت ارائه پشتیبانی فنی قوی داشته باشد و هرگونه اختلالی را بتواند در کمترین زمان برطرف کند. همچنین، نرخ و قیمت ارائه‌ی سرویس‌ها از سوی ارائه‌دهنده نیز اهمیت پیدا می‌کند.

یکی از نکات مهم در انتخاب ارائه‌دهنده توجه به این نکته است که این شرکت سرویس‌های خود را با چه کیفیت شبکه‌ای ارائه می‌کند. مرکز عملیات شبکه، سرعت و کیفیت آن از جمله مواردی است که کیفیت بهره‌وری از سرور ابری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

امنیت سرور ابری

امنیت اطلاعات بسیار حائز اهمیت است چرا که اطلاعات در زمره‌ی گران‌بهترین دارایی‌های یک شرکت یا کسب و کار به شمار می‌آید. این نکته باید توسط ارائه دهنده سرویس مشخص شود که چه اقداماتی برای ایمن نگه داشتن داده‌ها انجام می‌دهد و آیا از رمزنگاری اطلاعات استفاده می‌کند یا خیر.

مقیاس‌پذیری

مقیاس‌پذیری قابلیت بسیار مهم و ضروری است، بهتر است پیش از اقدام به خرید از این نکته اطمینان حاصل شود که سرور ارائه شده قابلیت مقیاس پذیری داشته باشد. به این معنا که منابع سرور قابل تغییر است و می‌توان با تنظیماتی ساده حجم آنها را کاهش یا افزایش داد.

اهمیت این ویژگی در آن است که نیازهای هر کسب و کاری به مرور زمان تغییر می‌کند و چنین امکانی می‌تواند از هزینه‌های مازاد جلوگیری کند.

پشتیبانی فنی پس از خرید سرور ابری

بروز اختلال و مشکل در روند بهره‌وری سرورها امری طبیعی است. اما لازم است این اطمینان حاصل شود که ارائه دهنده سرویس پشتیبانی فنی قوی را به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز ارائه می‌دهد. در صورت بروز هر گونه مشکل یا سوال فنی، باید به سرعت پاسخگو بوده و مشکل را برطرف نمایند.

قرارداد و محدودیت‌ها

توجه به نکات مندرج در قرارداد که بخشی از آن شرایط پشتیبانی و یا فسخ قرارداد را تعیین می‌کند،‌ امری ضروری است. باید اطمینان حاصل شود که شرایط و قوانین ارائه دهنده سرویس مطابق با نیازهای کسب و کار فعالیت می‌کنند و به ارائه خدمات می‌پردازند. دقت در حین مطالعه امری لازم و ضروری است.

ارائه بهترین سرور ابری از شرکت ابرآراز

در جهان امروزی دیگر نمی‌توان برای کسب‌ و کاری یا سازمانی که بر پایه‌ی فناوری اطلاعات یا دیجیتال مارکتینگ پیاده‌سازی نشده باشد، ادامه حیاتی تصور کرد. رقابت با وجود فناوری‌های امروزی بسیار نفسگیر و دشوارتر شده است. هر ایده یا کسب و کاری که به اندازه‌ی کافی نوآورانه نباشد یا بر محور پردازش سریع داده‌ها نگردد، از گردانه‌ی رقابت کنار خواهد رفت.

آنچه دوام و پایداری در بازار امروزی را تضمین می‌کند، نوپردازی و پاسخگویی سریع به مخاطب امروزی است.

سالها سابقه در حیطه‌ی ارائه انواع سرور و خدماتشان ابرآراز را به یکی از شاخص‌ترین‌ها و برترین‌ها بدل کرده است. این شرکت با ارائه خدمات سرور با کیفیت مطلوب و همچنین همکاری با تیمی زبده، ماهر و متخصص توانسته رتبه‌ای درخور و شایسته به خود اختصاص دهد. این شرکت در ارائه‌ی انواع سرورها با منابع مختلف و نیز پشتیبانی مطلوب و به موقع نظر مشتریان خود را به خوبی جلب کرده است. برای اطلاع بیشتر به شماره 0218608463 و به سایت https://arazcloud.com/ مراجعه نمایید02

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها